NK Wielrennen 2016 – Goeree-Overflakkee

Van 18 tot en met 25 juni is er het NK Wielrennen op Goeree-Overflakkee, gedurende deze tijd zal men in meer of mindere mate rekening moeten houden met dit evenement op ons eiland.

De eerste dag, zaterdag 18 juni vinden de wegwedstrijden plaats rond Oude-Tonge en zal er op de kop weinig tot niets te merken zijn van het NK Wielrennen 2016. De exacte route van 18 juni kan men vinden op de site van het NK Wielrennen Goeree-Overflakkee 2016.

De volgende wedstrijden zijn gepland voor 22 juni, deze zal plaatsvinden rond Middelharnis en Dirksland. Ook is er die dag een route die naast Middelharnis en Dirksland ook richting Herkingen gaat en Nieuwe-Tonge en Oude-Tonge aan zal doen. De precieze NK-routes en -tijden van 22 juni kan men hier vinden.

nk-route-24-junOp 24 juni zullen de eerste wegwedstrijden rond Ouddorp plaats vinden, tussen 11:15 en 14:35 zal is er de wedstrijd voor de ‘Elite Vrouwen’ en ‘s-middags is er om 15:30 de ‘Start Beloften’ die uiterlijk 19:20 zal finishen. Deze routes starten op de Brouwersdam en gaan richting de Blomweg om vandaar weer terug te gaan naar de Brouwersdam.

Op 25 juni zal er door een aantal deelnemers (‘Route Elite zonder Contract’) dezelfde route als 24 juni gereden worden tussen 14:30 en 18:15. Op dit dat zullen echter ook de ‘Elite Mannen’ hun wedstrijd rijden, deze laatsten gaan over geheel Goeree-Overflakkee en zullen ook starten op de Brouwersdam. De complete route is te zien in de afbeelding hieronder, door op deze afbeelding te klikken kan men een nog meer gedetailleerdere kaart openen. Men zal op deze dag het meest rekening moeten houden met het NK Wielrennen aangezien een deel van de route door een aantal wegen in Ouddorp gaat.
nk-route-25-jun